• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Resurs Bank upplysning

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
308
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Hej kära vänner!

Är det någon som vet vilken typ av kreditupplysning som Resurs Bank gör för att delbetala glasögon från Synsam? Är det Micro eller full exempelvis? Antar att det är UC eller?

Tacksam för svar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 659
Mottagna reaktioner
7 073
Poäng
4 807
Undrar också.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 278
Mottagna reaktioner
879
Poäng
717
Använde de i våras för delbetalning av en flygbiljett, minns inte vad det var men det var inte full UC. Har ju även Mio-kortet som går via Resurs från förra året och där var det inte heller någon full UC.

Vet inte hur det är med enskilda butiker dock
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Använde de i våras för delbetalning av en flygbiljett, minns inte vad det var men det var inte full UC. Har ju även Mio-kortet som går via Resurs från förra året och där var det inte heller någon full UC.

Vet inte hur det är med enskilda butiker dock
Och tack så mycket att du delar med dig! Är du 100% säker när det gäller Mio? Jag vill handla en soffa på delbetalning som kostar ca 16.000kr .. får jag fråga värdet av ditt Mio-kort?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 278
Mottagna reaktioner
879
Poäng
717
Och tack så mycket att du delar med dig! Är du 100% säker när det gäller Mio? Jag vill handla en soffa på delbetalning som kostar ca 16.000kr .. får jag fråga värdet av ditt Mio-kort?

Min fru betalde via Resurs delbetalning på 60K, vi betalade av det på tre månader men vi utnyttjade 60K, detta var dock inte Mio-kortet utan delbetalning direkt i butiken. Hon fick ingen full UC.

Jag har mitt Mio-kort som är på 20K outnyttjat, fick ingen full UC när jag ansökte om det men har inte använt det något, tror jag till och med försökte höja en gång men blev nej, dock ingen UC.

Detta var 2021, jag är inte 100% säker vad som gäller längre men så var det för mig iallafall.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 278
Mottagna reaktioner
879
Poäng
717
Säkraste är givetvis att kontakta Resurs och fråga angående deras kreditupplysningar gällande köp på Mio med faktura/delbetalning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp